Årskort och Covid-19 (artikel uppdaterad 5/8)
Publicerad: 2020-05-10
Vi laddar för hockeysäsongen 20/21 och årskortsförsäljningen på sittplats och ståplats finns tillgängligt via webben.

Vi förstår att det finns en del funderingar om vad som händer ifall SHL inte startar som planerat i höst. Här kommer svar på våra två vanligaste frågor.

Vad händer med min betalning om serien skjuts upp eller om några matcher kommer spelas utan publik?

Du kommer då under hösten få några alternativ:

  • få pengarna tillbaka på de seriematcher som ev spelas utan publik (grundseriekostnaden/26).
  • eller tillgodokvitto till nästa säsongs årskort.
  • eller extra sittplatsbiljetter till nära och kära.

Ersättning kommer inte att ges om serien skjuts fram och vi spelar 26 hemmamatcher med publik, men på nya datum.

När måste man bestämma sig om sitt nuvarande årskort på sittplats? (För dig som hade sittplats 2019/2020.)

Vi har förlängt tiden på din reservation av årskortsplatsen fram till 15 augusti. Vi följer myndigheternas råd men utgår från att vi inleder ligaspelet enligt spelschemat. Logga in på webben och genomför ditt köp för att aktivera din sittplats igen. Vi kommer även bemanna biljettkassan - utanför entré 1 - torsdag 13/8 (15-19) och fredag 14/8 (9-12) om du behöver hjälp.

Som ny privatkund kan du enkelt se lediga platser och göra ditt köp via webben där man betalar via Klarnas alternativ. Är du företagskund och är intresserad av årskortsplatser kontaktar du vårt Servicecenter för fakturabetalning (0910-79 20 00 eller till [email protected]).

Jag hade ståplatskort förra säsongen. Har även jag en reservation på mitt årskort? Ja, du har en reservation som finns tillgänglig under hela hösten. Genomför du köpet via din reservation aktiverar du ditt befintliga kort att gälla även säsong 2020/2021. Här finns en beskrivning (pdf.) hur man aktiverar sitt årskort.

Har du ytterligare funderingar. Läs mer om årskorten här >>>

Biljett