NYHET -Biljett till din mobil!

Publicerad: 2012-04-05

Nu finns möjlighet att välja att få sin biljett till sin mobiltelefon istället för ticketfast då man gör sitt köp via ticnet.se 

Biljetten skickas ut som en SMS-länk till din mobiltelefon.

OBSERVERA! I dagsläget går det inte att få sin biljett till mobilen om man köper spridda platser i samma bokning. Ticnet arbetar på att få bort den buggen. Ska vara klart till hösten.

För att kunna öppna länken behöver du ha ett surfabonnemang kopplat till din mobil.

Vid slutförd betalning blir du ombedd att ange ett mobiltelefonnummer dit biljetten ska skickas. Till skillnad mot övriga leveranssätt och biljettmedia, gäller en biljett för hela bokningen.

När biljetten skannas vid entrén får man upp det antal som biljetten gäller för. Om alla i sällskapet inte kan komma samtidigt kan du enkelt vidarebefordra ditt SMS till den eller de som behöver en egen kopia.

Vid inskanning kan entrévärden korrigera antalet personer som går in för att senare skanna samma biljett igen tills samtliga personer har gått in.

I ett första skede hänvisar vi till entre 2.

 

Välkomna!

------------------------------

Om du inte får ditt SMS eller kan öppna upp biljettlänken så har Ticnets konsumentsupport möjlighet att skicka om SMS:et och även lägga till nya mottagare vid behov.

Konsumentsupporten nås på 0776-70 77 77 och har öppettider må-fr 9-18, lör-sö 10-14.

Biljett- och bokningsansvarig Charlott Landstedt Sjöö
STOLTA HUVUDSPONSORER
LEVERANTÖRER