• Huvudsponsorer

Lör 22 Okt (1 match)
Mån 24 Okt (1 match)
Tor 27 Okt (1 match)
Lör 29 Okt (1 match)
Fre 11 Nov (1 match)
Lör 12 Nov (1 match)
Tis 15 Nov (1 match)
Tor 17 Nov (1 match)
Lör 19 Nov (1 match)
Tis 22 Nov (1 match)
Tor 24 Nov (1 match)
Lör 26 Nov (1 match)
Tor 01 Dec (1 match)
Lör 03 Dec (1 match)
Sön 11 Dec (1 match)
Ons 21 Dec (1 match)
Mån 26 Dec (1 match)
Ons 28 Dec (1 match)
Fre 30 Dec (1 match)
Tor 05 Jan (1 match)
Lör 07 Jan (1 match)
Tor 12 Jan (1 match)
Lör 14 Jan (1 match)
Tor 19 Jan (1 match)
Lör 21 Jan (1 match)
Tis 24 Jan (1 match)

Elitserien och Svenska Hockeyligan blir SHL

17 juni 2013 13:00

Idag byter Elitserien och Svenska Hockeyligan namn till SHL. SHL är förkortningen av Svenska Hockeyligan (nationellt) eller Swedish Hockey League (internationellt).


Ett förtydligande av varumärket är ett steg i en långsiktig plan hur SHL ska utvecklas, vilket också innebär en översyn av manualer, regelverk samt styrning av SHL.
- SHL håller världsklass vad gäller kvalitet på ishockey, och är i allra högsta grad intressant nationellt såväl som internationellt. Därför vill vi arbeta vidare för att höja värdet för alla som tittar på hockey, säger Jörgen Lindgren VD för SHL.

Det här är ett långsiktigt framtidsarbete som styrelsen och ägarna av SHL varit delaktiga i för att positionera ligan tydligare, vilket kommer att ligga till grund för bättre underhållning, säkerställa kvaliteten på ishockeyn, samt ge ökade intäkter till klubbarna för att kunna investera i ligans framtida utveckling.

Den nya visionen ”den totala sportupplevelsen” och kärnvärdet att ”skapa känslor” ska genomsyra allt från och med nu, vilket ställer krav på alla inom SHL att leverera det yttersta på alla fronter. All verksamhet ska alltid ha ishockeypubliken i fokus enligt den nya plattformen för SHL. Detta är något som kommer att märkas redan till kommande säsong 2013/2014.

Anledningen till namnbytet är att namnet, som nu också används i den nya logotypen, tydligare kommer att positionera varumärket. SHL talar om att det är i Sverige, att det är hockey och att det är en liga – ett tydligare varumärke. Något som tidigare varit otydligt då namnen Elitserien, Hockeyligan, Svenska Hockeyligan och SHL använts.
- Den här förändringen gör att vi nu kan börja använda och investera i varumärket långsiktigt på ett helt annat sätt än vi gjort tidigare, säger Jörgen Lindgren VD SHL.